Thursday, 8 December 2011

07.12.1992

hari pada tarikh tersebut hari paling bahagia buat mak ayah aq..dyorg sambut aq..mase nie detik2 paling bahagia buat mak ayah aq..aq da cerita yang agk menarik untuk diceritekan..pasal aq.. NAk dengarrr??
mak aq cerita..mase aq dilahirkan dy kate aq nie seorang bayi yang bertuah...mase mak aq nk lahirkan aq..aq x cukup bulan..dan kandungan mak aq mase tuh..mmg ade masalah..jadi kemungkinan besar bayi dalam perut tu x boley nmpk dunia(mase nie dihospital)..jadi doktor tu cakap "xpa kak,kite cube sedaye upaya utuk selamat kan bayi ni jugak.k?berdoa kepada tuhan kak o.k? :)" doktor nie india..hehehe...n then waktu paling cemas sekali dah tiba..mak aq ada diatas katil untuk dibedah..jadi pada waktu pembedahan mak aq cerite..doktor india nie cam kalut bising sikit..tp bising2 dy menceria kan org..hehehe..jadi mse bayi tu dikeluarkan mulut dy senyap..kalau la korang dapat bayang kan perasaan seorang ibu bile dy dah terpikir anak dy x dpt tgok dunia (mati)..mesti dy sedih kan..dy mengharapkan dy ada ank kedua yang bole ceriakan hidup dy...bile dy tgok bayi tu pucat dan penuh dgn darah..selepas doktor memotong tali pusat doktar bawak bayi nie ke belakang.....mak aq tengok keadaan bayi dan cara doktor tu mmg cm xdak harapan jer... :(

dan tiba2 .....
doktor tu menjerit...."kakakkkk!..tahniah kakak..you very lucky...very2 lucky..you baby still alive..masih hidup.."
mak aq lagi bertambah sedih..sedih gembira..mmg x dpt bayangkan..jadi korang tahukan..bayi tu aq......
aq bersyukur gila aq masih dapat hidup lagi...tp Allah tu maha adil..dy tinggalkan aq di dunia nie untuk rase nikmat2 dunia bukan cam manusia lain..aq dikatakan mase dilahirkan aq lemas dalam perut..tp aq ada PENAT..aq bile penat sikit mule la tercungap2 lebey dari org lain..tp aq masih lagi bersyukur sbb aq masih lagi dapat update post baru...hehehe...i love u ALLAH .tenkiu..mom n dad..i love u..n sorry tas kenakalan sy..n halalkan mkn minum sye..k??

tenkiu mom..tenkiu dad..hehehehe..


No comments:

Post a Comment